We willen je ook graag eerlijk vertellen waarom het zo lang geduurd heeft.
Om in deze onzekere tijd investeringen te doen, zeker in onze branche, is een behoorlijk financieel risico. Mocht je het nog niet weten, MAD-MONKEY is onderdeel van Guestzone.
Guestzone is een online platform en houdt partyliefhebbers op de hoogte over alles wat er speelt in de Dancescene: het laatste nieuws, een complete partyagenda, reports, foto’s, interviews, blogs, columns en winacties voor heel veel feesten en festivals. Zoals je weet mogen er sinds maart 2020 geen party’s of festivals meer georganiseerd worden. Om in contact te blijven met de members, fans en volgers was het idee om met regelmaat prijsvragen te organiseren via Social Media.
Daarvoor waren we op zoek naar leuke prijzen om te verloten waaronder T-shirts met ludieke teksten. Omdat we niet konden vinden wat we graag wilden hebben, hebben we zelf wat ontwerpen gemaakt. Deze designs hebben we op een nieuwe Facebookpagina geplaatst om zo objectief mogelijk te polsen wat de reacties zouden zijn. Het enthousiasme was enorm.
Gezien de huidige corona crisis hebben we besloten om niet alleen een paar shirts te laten drukken voor de prijsvragen, maar om deze ook te verkopen. Dit in de hoop daarmee wat omzet te kunnen maken, het verlies iets te beperken waardoor de kans weer wat groter wordt om deze periode te overleven. Toen we die keuze hadden gemaakt begon de zoektocht. De zoektocht naar kwalitatief goede shirts en voor een redelijke prijs. En dat duurde even..
Sowieso staat kwaliteit bij ons altijd bovenaan. Wanneer wij iets aanbieden moet het gewoon goed zijn. Alle kleding van MAD-MONKEY wordt gemaakt van 100% organisch katoen. Dit betekent dat er geen chemische, maar alleen natuurlijke bestrijdingsmiddelen ingezet worden op de plantages om het katoen goed te laten groeien.
Daarnaast voldoet de kleding van MAD-MONKEY aan het Global Organic Textile Standard keurmerk. Een kwaliteitslabel dat zowel de milieu- als sociale criteria combineert in de textielproductieketen van biologische oorsprong. Deze criteria zijn van toepassing op alle stadia van de productie van een kledingstuk. Van de grondstof tot het eindproduct via etikettering en verpakking.
We hebben ook bewust gekozen om de kleding niet te versturen in de gebruikelijke plasticzakken, maar in kartonnen dozen. Plastic breekt niet af en is niet te recyclen, terwijl karton een erg milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal is.